سرکار خانم پونه سلحشور

 

 

 

سمت : مدیر خدمات پرستاری

 


 

تحصیلات : کارشناس پرستاری

 

 

 

سوابق اجرائی :

 

 

 


شرح وظایف :

 

 


1-برنامه ریزی در زمینه های ارتقاء کیفی و بهبود مستمر فعالیت های ارائه خدمات مددجویان

 

 

2- گردآوری اطلاعات از :

 

 

مرکز شامل : نمودار سازمانی مصوب ،هدف، نوع فعالیت، گزارشات ماهیانه و سالیانه،گزارش حسابرسی پرستاری ،

 

 

پرونده های کارکنان ، مصاحبه با کارکنان

 

 

مددجویان : بر حسب نوع بستری ، نیاز مراقبتی ، خدمات ارائه شده

 

 

منابع شامل نیروی انسانی ( پرستاران ، بهیاران ، کمک بهیاران ، تکنسین ها و کاردانهای اتاق عمل و هوش بری و سایر

 

کادر وابسته ) ساختار فیزیکی ، امکانات و تجهیزات
 

 

3- شرکت فعال در نهاد های سیاست گذاری و دیگر کمیته های درون سازمانی

 

 

4- تعیین اهداف ( کوتاه مدت ، میان مدت ، دراز مدت) مبتنی بر نیازها جهت تامین حفظ و ارتقاء سطح سلامت و رفاه

 

اجتماعی مددجو ، بیمار با توجه به خط مشی های مرکز مطبوع و پیشنهاد به مقامات ذی ربط

 

 

 

5- خطمشی و اتخاذ روشهای مناسب و تعیین جدول زمانبندی برای رسیدن به اهداف مورد نظر
 

 

6- برنامه ریزی جهت تشکیل و شرکت در کمیته های خاص با شرح وظایف مدون ( آموزشی ، پژوهشی، کنترل عفونت

 

و ....
 

 

 

7- ارائه راهکار بهینه به مسئول و ایجاد شرایط مناسب جهت استفاده بهینه از منابع موجود به منظور دستیابی به اهداف

 

مورد نظر

 

 

8- تدوین اجرای برنامه های آموزش به بیمار و خانواده در سطوح مختلف پیشگیری
 

 

 

9- ایجاد هماهنگی و مشارکت فعال در برنامه ریزیهای بهداشتی، درمانی و توانبخشی مرکز

 

 

 

10- جلب مشارکت تیم بهداشتی مرکز برای دستیابی به اهداف

 

 

 

11- ایجاد هماهنگی در برنامه های آموزشی بالینی دانشجویان ، گروه های پرستاری

 

 

 

12- مشارکت در تنظیم بودجه جهت فعالیت های مرکز
 

 

13- تعیین و پیشنهاد بودجه مورد نیاز و اولویت بندی آنها جهت اجرای برنامه های پرستاری

 

 

 

14- مشارکت در طرح های پژوهشی
 

 

 

15- برنامه ریزی و پیشنهاد جهت پیشگیری از عفونت ( کنترل عفونت )

 

 

 

16- انجام برنامه ریزی و همکاری با سایر واحد های ذی ربط در جهت ارتقاء دانش و مهارت حرفه ای کارکنان پرستاری

 

 

 

17- ارائه راهکارهای اساسی در برنامه ریزی جهت تامین رفاه کارکنان تحت نظارت با همکاری سایر واحد های ذی ربط
 

 

 

18- تعیین برآورد سطوح مختلف نیروی انسانی مورد نیاز بخشهای پرستاری بر اساس استانداردهای عملی
 

 

 

19- تعیین حدود و انتظارات و عوامل عملکردی در رده های مختلف شغلی با توجه به امکانات و شرح وظایف مصوب
 

 

 

20- بکارگیری نیروی انسانی بر اساس توانایی افراد در شیف های مختلف کاری

 

 

 

21- پیشنهاد و مصاحبه با داوطلبان و انتخاب افراد صلاحیت دار و معرفی آنها به کارگزینی جهت به کار گیری

 

 

 

22- پیشنهاد انتصاب و انتقال کارکنان تحت نظارت و ریاست مرکز جهت واحد های ذی ربط

 

 

 

23- تصمیم گیری در مورد مرخصی ها ، ماموریت ها و ....کارکنان گروه پرستاری

 

 

 

24- رهبری و هدایت واحد های ذ ی ربط در جهت تحقق اهداف سازمانی

 

 

 

25- ارائه الگو مناسب پرستاری با برقراری ارتباط موثر ، عملکرد مطلوب ، حسن رفتار شغلی و.....

 

 

 

26- اتخاذ تدابیر لازم و ارائه راه کارهای اساسی در جهت ایجاد تقویت انگیزش در کارکنان ( تشویق و تنبیه ) گروه

 

پرستاری
 

 

 

27- اداره جلسات داخل و خارج مرتبط با وظایف واحد ها

 

 

 

28- تشکیل و اداره چلسات اختصاصی و ویژه در جهت حل مشکلات واحدهای ذی ربط با بهره مندی از فناوریهای علمی

 

حل مسائله

 

 

 

29- تامین نیازهای آموزشی کارکنان شامل : آشناسازی پرسنل جدید الورود با مقررات خط مشی ها